איך מאתרים רטיבות בתוך הקיר

כדי להגיע לעומק מבלי לקדוח משטח, ניתן להשתמש בבדיקה פטיש למדידת תכולת הלחות של עץ ברמות חדירות שונות על ידי הכנסת מוט ארוך למשטח העץ כדי לקבל קריאות עומק עד 1-1 / 2 אינץ'. דרך יעילה לקבוע את ההבדל בין תכולת הלחות של המעטפת לליבה.

למרבה המזל

מד קנה מידה מגבס גבס מסוג סיכה יכול לכמת לחות. במקרה זה, עשוי להיות מועיל להשתמש במד לחות מחט כדי שניתן יהיה לקבל קריאות על המד בזמן המדידה במקור. לחלק מהמדים הללו יש הגדרות כיול שונות כדי לשלוט בלחות בעץ, קיר גבס וחומרים אחרים. מדי רטיבות מסוג זה יכולים לשמש גם לבטון, קיר גבס, אריחי תקרה, משטחים צבועים וכדומה.

בעזרת יחס הייחוס ניתן לקבוע האם ישנה רטיבות בלוח הגבס

מכיוון שלוח גבס רגיש מאוד אפילו לכמות קטנה של רטיבות, חשוב למדוד את תכולת הלחות של לוח הגבס. אתה צריך לדעת היכן נמצאות כמויות הלחות האלה, ואם אתה מוצא אותן, אתה צריך להיות מסוגל לעקוב אחר תהליך הייבוש כדי לוודא שכל הלחות העודפת הוסרה מהקיר היבש. חוסר התאמה בין מה שהמונה מציג לבין תכולת הלחות הנכונה של קיר גבס עלולה לבלבל.

אבל המונה למעשה יוכל לזהות נוכחות של לחות ולהבחין בין יבש לרטוב. הכנס את פיני המד לתוך קיר גבס כדי לקבוע את רמת הלחות. בהתאם לסוג מד הלחות המשמש, הדיוק שלו יכול להיות 0.1% מתכולת הלחות של קיר גבס.

Kett מציעה מספר סוגים של מדי לחות שיכולים לתת קריאות מדויקות עבור קיר גבס

כולל מספר מדי לחות קרוב לאינפרא אדום ולמטרות כלליות (שיכולים לשמש להרבה מאוד מטרות מלבד קיר גבס), אך אנו ממליצים גם על המתקדמים שלנו. מד לחות בטון מיידי, בעל כיולים מיוחדים לשימוש בעת קריאת קיר גבס. מסיבה זו, גם אם קיר הגבס נראה יבש ושלם מבחינה מבנית במבט ראשון, חשוב להשתמש במד לחות כדי להיות בטוח לחלוטין שקיר הגבס בטוח לשימוש (או שהוא נשאר במקומו) כדי שיוכל ללכוד מים . או נזקי לחות לפני שהשפעותיו נראות לעין ומונעות אסון גדול יותר.

אם אתה חושד שיש רטיבות בקירות שלך

הטיפים הבאים יכולים לעזור לך למדוד את רמת הלחות בבית או בנכס שלך. אם הקירות בבית שלך רטובים, מזיעים, לחים או מחליקים כל הזמן, ייתכן שיש לך בעיית רטיבות. או רטיבות לא יכולה לברוח מהבית שלך, או רטיבות דולפת פנימה.

עיבוי

דליפה וניקוז לא מספיק הם הגורמים השכיחים ביותר לבעיות רטיבות ביתיות. כאשר אוויר לח מצטבר בבית, נוצר עיבוי. בעיות רטיבות בבית יכולות להיגרם מסיבות שונות, כמו מי גשמים שחודרים פנימה מקירות או גגות, ספיגת לחות מהקרקע, עיבוי על משטחים קרים או שניהם.

אז, נניח שאתה מזהה את אחד מסימני האזהרה למעלה, אבל אתה רוצה להיות בטוח אם יש בעיית רטיבות בבית שלך. לפני התקנת מסגרות, רצפות עץ או חומרים אחרים, מומלץ לבדוק את תכולת הלחות שלהם, במיוחד אם הם היו בחוץ או בגשם.

למרבה המזל, ישנם מספר אמצעי מניעה כדי לשמור על הקירות שלך יבשים ויבשים. אם נותרים ללא השגחה, רטיבות בקירות תפגע במבנה המבנים ותוביל להיווצרות עובש וטחב מזיקים. אם רוצים למנוע חדירת רטיבות לקירות, חשוב לסלק נזילות מים.

פקחי בית משתמשים לעתים קרובות במדדי לחות

כדי לבדוק אם יש כתמי מים, אזורי קיר גבס ומרתפים בעייתיים לחדירת מים. בנוסף, שימוש במד לחות דיגיטלי יכול לעזור לאדם לעקוב אחר אזורים שבהם מים יכולים להיכנס לחפץ. לאחר גילוי רטיבות, ניתן לפתוח את הקיר לייבוש, לטפל בזיהום עובש, לתקן נזילות בצנרת ולהסיר בידוד ספוג, אם קיים.

הדרכים הטובות ביותר לשחזר לחות מהצטברות לחות וחדירה הן לשפר את ניקוז המים העיליים, לתקן נזקים ולאוורר את האזור. בתורו, זה יגדיל באופן משמעותי את תכולת הלחות של משטח הקיר הפנימי.
למידע מורחב בתחום של איתור נזילות יש לגלוש לאתר no-leak.co.il

רטיבות זו עלולה להפוך את הקירות שלך ללחים, שכן כתמי לחות יכולים להיווצר על הקירות לאחר גשם כבד. רטיבות מסוג זה תמצאו על קירות האמבטיה לאחר מקלחת חמה מאוד. זה קורה כאשר לחות עודפת חודרת לביתך ואינה יכולה לצאת ממנו.

זו הסיבה שהרכבנו כמה שיטות יעילות שיעזרו לכם לפתור בעיה נפוצה זו ולמנוע הצטברות לחות. כאשר רוצים להסיר רטיבות מהקירות, עלול להיות קשה לדעת מאיפה להתחיל.

הדבר הכי חשוב שאפשר לעשות

הוא לאוורר את הבית כך שלא תהיה בו רטיבות. ודא שיש מספיק מקום מתחת ללוחות הרצפה כדי לאפשר ללחות להתאדות מהקרקע ולעבור דרך פתחי האוורור בקיר התת-רצפתי. סרוק את הקיר עבור אזורים עם תכולת לחות גבוהה יותר מאשר נקודה יבשה ידועה.

עם חיישן המיטה השטוחה, אתה יכול לטאטא שטחים גדולים במהירות רבה על ידי ניטור הלחות. הבדיקה האחרונה משכנעת אותי שאפשר לבדוק את תכולת הלחות הגבוהה של חלל קיר עם מד לחות לא פולשני ולא יקר.

פעמים רבות כשאני עושה בדק בית

גם אם אני לא מודע לבעיות מים, אני עדיין לוקח במהירות כמה קריאות לחות בפינות ובכמה אזורים אחרים מתחת למפלס. אם אני מקבל קריאות לחות בתוך הבית מתחת לסיפון, אז אני יודע שהסיפון לא היה מואר כראוי וגורם לבעיות מים – וזה יכול להוביל לעובש. בתור מפקח, אני משתמש במד הלחות שלי בגבס באזורים הנפוצים ביותר על קירות מטויחים, תקרות גבס וציפויי עץ – זה הכל.

לדוגמה

אם אתה מציב את המונה במקום לח על התקרה ויש בו הרבה לחות, אתה עלול לקבל קריאה של 90%, לשמוע צפצוף חזק ולהיות אדום. כאשר בודקים את תכולת הלחות של חומרים שאינם עץ, כמו בטון, משתמשים לרוב בסולם יחסי של 0 עד 100, כאשר 0 הוא יבש ו-100 הוא רווי. הקשקשים במונים אלו דומים לאלה שבמטרים עם דוקרנים, כאשר הסולם עבור עץ מציג% MC מ-5 עד 30%, אך מציג גם% MC עבור חומרים שאינם מעץ (בדרך כלל בטון) בסולם יחסי של 0 עד 100.

באופן אידיאלי

בשל הרבגוניות שלו, סוג זה של מד יכול לשמש מקצועני ריצוף, מומחי איכות אוויר פנימית (IAQ), קבלנים כלליים ומפקחי בתים/בניינים. מד הלחות ללא מחטים מסדרת Orion במצב יחסי הופך אותו לאידיאלי עבור כל אחד (מפקח בנייה, בעל בית או כל אחד אחר) שרוצה למדוד את הלחות היחסית של קיר יבש.