תפקידו של מודד קרקעות ואיזה סוגי מדידות קיימים

מודד קרקעות ומדידות להיתר

מודד קרקע הוא איש מקצוע שאחראי על מדידה, מיפוי ופרשנות של פני כדור הארץ. הם אחראים לתיעוד מדויק של גבולות רכוש, מבנים ומבנים אחרים על הקרקע.

מהו מודד קרקעות?

מדידות קרקע מבצעים את עבודתם באמצעות ציוד כמו תיאודוליטים, מדדי טווח לייזר, מערכות GPS ותחנות טוטאל. הם גם משתמשים בתוכנה מיוחדת כדי לתעד את הממצאים שלהם בפורמט דיגיטלי.

מודדי קרקע מועסקים על ידי רשויות ממשלתיות וחברות פרטיות למדידת נכסים או למיפוים במסגרת פרויקט תשתית.

מודדי קרקע אחראים למדידת המרחקים בין שתי נקודות על פני כדור הארץ. הם משתמשים במגוון כלי מדידה כדי לעשות זאת, כגון GPS, מדדי טווח לייזר ותחנות כולל.

מדוע מודד קרקעות מועיל?

מודדי קרקע הם אנשי מקצוע המיומנים במדידת קרקע, מיפוי גבולות נכסים ויצירת מפות. הם עוזרים לגלות את הגודל והצורה של האדמה, כמו גם את מיקומה.

המקצוע של מודד קרקעות חשוב כי הוא מבטיח שלכל האנשים יהיה מידע מדויק על גודל הנכס שלהם. זה חשוב מסיבות רבות, כמו למשל כאשר מישהו רוצה לקנות או למכור נכס. ניתן להיעזר במודדי קרקע גם כדי לסייע בבניית כבישים ותשתיות אחרות שצריכות להתאים לנכסים קיימים.

מודד קרקע הוא איש מקצוע שהוכשר למדידה מדויקת של גודל וצורת הקרקע. אדם זה יכול להיקרא גם מודד מקרקעין או מודד נכסים.

מודדי קרקעות הם חלק חשוב בחברה מכיוון שהם מוודאים שהקרקע שאנשים קונים היא מה שהם חושבים שהיא. לדוגמה, אם מישהו קונה חלקת אדמה ומאוחר יותר מגלה שיש עליה משאבי טבע, הוא יכול לחזור למוכר ולקבל את כספו בחזרה.

איך אני מתחיל בתור מודד קרקעות?

מודדי קרקע אחראים לאיסוף מידע על פני כדור הארץ. הם משתמשים במגוון של כלים ומכשירים למדידת תכונות של כדור הארץ, כגון גובה, מרחק, כיוון וגבולות רכוש. מודדי קרקע עשויים גם יצטרכו להכין מפות מהממצאים שלהם.

הצעד הראשון בהפיכתו למודד קרקעות הוא לקבל תואר במדידות או הנדסת גיאומטיקה. ישנם בתי ספר רבים ושונים המציעים תוכניות אלה בשני חופי ארצות הברית. השלב הבא הוא לקבל ניסיון עבודה מעשי על ידי עבודה בחברת מדידות מבוססת או סוכנות ממשלתית שמציעה שירותי מדידות.

מועצת מדידות הקרקע המקצועית של טקסס מציעה מגוון קורסים ושיעורים שיעזרו לך להיות מודד קרקעות.

חלק מהדרישות שיש לקחת בחשבון לקבלת רישיון כמודד קרקעות הן:

-השלמת תוכנית מדידה מאושרת ממוסד מוסמך.

-ניסיון של שנה לפחות בתרגול או הוראת מדידות, או שנתיים ניסיון בתרגול או הוראה של הנדסה, אדריכלות, מתמטיקה, פיזיקה, פוטוגרמטריה, גיאודזיה, אסטרונומיה או קרטוגרפיה.

-סיום מוצלח של בחינת היסודות.

-סיום מוצלח של בחינת העקרונות והפרקטיקה.

כמה עולה להתחיל בתור מודד קרקעות?

בתור מודד מוסמך ומורשה, תצטרך להיות בעל רישיון לפני שתוכל להתחיל את הקריירה שלך. עלות הרישיון משתנה ממדינה למדינה.

השכר של מודד קרקעות תלוי גם במיקום הגיאוגרפי. עם זאת, בממוצע, מודד קרקע ברמת התחלה יכול לצפות להרוויח כ-200,000 ש"ח בשנה.

מודדי קרקע הם אנשים שמודדים את הקרקע וממפים אותה. הם אחראים לדיוק עבודתם וצריכים לקבל רישיון על מנת לבצע את עבודתם. העלות של להיות מודד קרקעות היא די גבוהה, אבל עם עבודה קשה ומסירות, גם אתה יכול להיות כזה!

העלות להתחיל כמודד קרקעות היא די גבוהה מכיוון שאתה צריך לקבל את התואר שלך בהנדסת מדידות ולעבור את כל הבחינות לפני שתוכל לקבל רישיון. אתה גם צריך לקנות את כל הציוד הדרוש לעבודה שלך, שיעלה כמה עשרות אלפי ש"ח. אבל אם אתה רוצה להמשיך בזה כקריירה, זה שווה את זה!

ישנם שלושה סוגים עיקריים של מדידות:

– מדידה טופוגרפית: זהו סוג הסקר הנפוץ ביותר והוא כולל יצירת מפה של הנכס על ידי רישום קווי המתאר שלו ותכונות אחרות,

– מדידת גבולות: הוא קובע את גבולות הנכס וקובע בעלות,

– סקר כפי שנבנה: סוג זה של סקר נעשה לאחר הבנייה כדי לקבוע אם הכל הושלם על פי התכנון המקורי.

– מדידות להיתר בניה: מתבצעות לפני תחילת תכנון המבנה על מנת לוודא שאנחנו יודעים שאיננו חורגים מגבולות הקרקע.

סקר נכס הוא סקר של גבולות פיזיים של נכס

סוג זה של סקר מתבקש לרוב על ידי סוכני נדל"ן, רוכשי בתים ומוכרי בתים. סקר גיאופיזי הוא סוג של מדידת קרקע המשתמשת במכשירים שונים למדידת התכונות הפיזיקליות מתחת לפני השטח. סקרים גיאופיזיים מתבקשים לעתים קרובות על ידי חברות נפט וגז כדי להעריך אתרי קידוח פוטנציאליים.

סקר נכסים הגבולות הפיזיים נסקרים באמצעות כלים כמו סרט מדידה, מפלסים או יחידות GPS. גבולות אלה נרשמים לאחר מכן על נייר או אלקטרונית.

סקר גיאופיזי סקרים גיאופיזיים משתמשים במכשירים כמו מכ"ם חודר קרקע ואינדוקציה אלקטרומגנטית כדי למדוד מאפיינים מתחת לפני השטח מבלי לגעת בו. סוג זה של סקר נעשה בדרך כלל לפני קידוח נפט או גז על מנת לקבוע היכן לקדוח וכמה עמוק יש לקדוח על מנת למצוא נפט או גז