מתי צריך תותבות שיניים

שיניים תותבות: כיצד לטפל בתותבות שלך כדי לשמור עליהן בריאות

שיניים תותבות הן טיפול הכרחי עבור אנשים רבים. הם יכולים לשמש הן עבור התותבת העליונה והן התחתונה.

חשוב לטפל בתותבות שלך כדי לשמור על בריאותן. מאמר זה יספק טיפים כיצד לטפל בשיניים התותבות שלך כך שיחזיקו מעמד זמן רב יותר ויעלו יותר.

חשוב לנקות את התותבות כל יום עם מברשת שיניים, משחת שיניים ומים. ניקוים לאחר האכילה יכול גם להאריך את תוחלת החיים שלהם מכיוון שהוא מסיר את כל חלקיקי המזון שעלולים להיתקע בנקיקים של התותבת.

כמו כן, עליך להימנע משימוש בחומרי ניקוי או מברשות שוחקים מכיוון שהם עלולים לפגוע בפלסטיק או באקריליק של משטח התותבת, מה שעלול להקשות על הניקוי מאוחר יותר.

כלל אצבע טוב הוא

שיניים תותבות הן חלק מחייהם של אנשים רבים. הם נחוצים כדי להשלים את החסר שנותרו על ידי שיניים חסרות או למטרות קוסמטיות. חשוב לדעת מתי אתם צריכים שיניים תותבות וכיצד לטפל בהן על מנת לשמור עליהן בריאות.

רופא שיניים יכול להגיד לך אם אתה צריך שיניים תותבות, אבל יש כמה סימנים שמצביעים על כך שאולי יהיה צורך בהן. אלו כוללים:

– כאשר הפה שלך אינו גדול מספיק כדי להכיל את כל השיניים הטבעיות שלך

– כאשר עצם הלסת שלך נסוגה כל כך שהיא לא יכולה לתמוך בשיניים בפה שלך
למידע נוסף בתחום של מתי צריך תותבות שיניים ניתן לבדוק ב- totavotlior.co.il

– כאשר איבדת יותר מדי שיניים ומתקשה ללעוס מזון

מה זה שיניים תותבות?

שיניים תותבות מהוות תחליף לשיניים חסרות. הם עשויים מפלסטיק ומתכת, ומתאימים על שאר השיניים כדי להחזיק אותם במקומם.

ניתן להשתמש בתותבות כאשר יש צורך בתותבות מלאות, תותבות חלקיות או תותבות זמניות. תותבות מלאות מומלצות לרוב כאשר כל השיניים בפה אבדו או הוסרו. ניתן להשתמש בתותבות חלקיות אם חלק מהשיניים נשארו בפה בעוד שאחרות אבדו או הוסרו. ניתן להשתמש בתותבות זמניות אם יש צורך בהחלפה בזמן ההמתנה לביצוע קבועות.

שיניים תותבות הן מכשיר דנטלי נשלף המחליף שיניים חסרות, הנתמכות בשיניים טבעיות או שתלים. הם מכונים גם שיניים מלאכותיות, אם כי מונח זה אינו בשימוש במקצוע רפואת השיניים. שיניים תותבות יכולות להיות עשויות אקריליק ופלסטיק, מתכת, או שילוב של חומרים אלו.

שיניים תותבות עשויות להיות נחוצות כאשר כל השיניים הטבעיות של האדם אבדו עקב פציעה או ריקבון. תותבות עשויות להידרש גם כאשר יש להסיר שן אחת או יותר מכיוון שלא ניתן להחזיר אותן לבריאות.

הצורך בשיניים תותבות משתנה מאדם לאדם; היא נקבעת במידה רבה על ידי מצבו וצרכיו של האדם.

כיצד לבחור שיניים תותבות בהתאם לצרכים שלך

תותבות נחוצות כאשר שיניים טבעיות אובדות. ישנם שני סוגים של שיניים תותבות – חלקיות ושלמות. תותבות חלקיות מחליפות כמה שיניים באותו זמן, בעוד שתותבות שלמות מחליפות את כל השיניים בפה.

בעזרת שיניים תותבות, אנשים יכולים ללעוס מזון בקלות והם לא צריכים לדאוג שהשיניים שלהם יתפוררו.

שיניים תותבות נחוצות כאשר שיניו הטבעיות של אדם אבדו או נפגעו. שיניים תותבות עשויות להיות מומלצות לאנשים שאיבדו את כל השיניים שלהם או לאלה שיש להם כמה שיניים שנותרו אך זקוקים להן לתמיכת תותבות. לדוגמה, אנשים עם שיניים קדמיות חסרות עשויים לדרוש תותבת חלקית המגשרת על הפער בין השן הנותרת לקו החניכיים, בעוד שאלו עם שיניים אחוריות חסרות עשויות לדרוש שיניים תותבות מלאות שממלאות חללים שבהם אין שיניים טבעיות.

סוג התותבות הדרושות יהיה תלוי בצרכיו וברצונותיו של האדם וכן במצב בריאות הפה שלו. ישנם שלושה סוגים של תותבות נפוצות:

כיצד להסיר את הרובד הנצמד לשיניים מלאות?

שיניים תותבות הן פתרון מצוין למי שאיבדו שיניים עקב תאונה או סיבות אחרות. עם זאת, לא תמיד יש צורך בקבלת שיניים תותבות. ישנן מספר דרכים להסיר את הרובד הנצמד לשיניים מלאות.

במאמר זה, נבדוק את הדרכים השונות שבהן תוכל להסיר את הרובד הנצמד לשיניים שלך ומדוע ייתכן שלא יהיה צורך בתותבות בכל עת.

שיניים מלאות, או שיניים ללא חורים, אינן זקוקות לשיניים תותבות. תותבות נחוצות רק כאשר השיניים חסרות.

שיניים תותבות משמשות למילוי הרווח שנוצר משיניים חסרות ומספקות עוגן ללעיסה ודיבור. ניתן להשתמש בהם גם לשיפור המראה או להחלפת גשר.

ישנן דרכים רבות להסרת רובד משיניים מלאות: צחצוח, שימוש בחוט דנטלי, שימוש במי פה עם פלואוריד, שימוש במגרד לשון, שימוש בחוט דנטלי ומלווי מים.