האם ניתן לכרות את צמרת העץ מבלי להרוג אותו?

כריתת צמרת העץ

כשכורתים עץ, כורתים את צמרת העץ וניתן לעשות זאת בשתי דרכים. הדרך הראשונה היא לחתוך את הגזע והדרך השנייה לעשות חריץ. הדרך הראשונה תהרוג את העץ כי הוא יפסיק לקבל מים מהשורשים שיובילו בסופו של דבר למוות. גיזום של ענפים בבסיסם יכולה להיעשות מבלי להרוג אותו מכיוון שזה רק יגרום לו נזק קל.

מה המטרה של גיזום ענפים מעץ?

מטרת גיזום של ענפים היא שכאשר עץ נחתך, גיזום בבסיסם מסייעת בהפחתת איבוד המים ומכאן מונעת ממנו למות.

גיזום עצים בגובה היא טכניקה המשמשת למניעת צפיפות יתר של ענפים. זאת על ידי הסרת צמרות חלק מהענפים על מנת לאפשר יותר אור וגישה לחופה של העץ.

יתבצע ניתוח עצים על מנת לקבוע אילו ענפים יש להסיר. לאחר מכן גוזם העצים יחתוך את חלקו העליון של הענף וישאיר אותו על הקרקע.

כריתת ענפים מעץ יכולה להתבצע בשתי דרכים:

1) אם ענף גדול וכבד מדי, ייתכן שיהיה צורך שאדם יטפס אל העץ ויקצץ אותו בבסיסו בעזרת גרזן או מסור חשמלי.

2) אם אתה משתמש במסור מוט, אתה יכול לחתוך כל ענף שהתקרב אליו מדי

מדוע עליך להתחיל לגזום את העצים שלך ואיך זה נעשה

גיזום הוא תהליך של כריתת חלק מהענפים מעץ. אם אינך יודע איך לעשות זאת בעצמך כדאי להזמין גוזם מומחה לדוגמה מחברת אומן הגיזום אשר עברו את ההכשרה המתאימה לכך.

חשוב לגזום עצים כי זה עוזר להם לצמוח בריא וחזק. גיזום מסייע גם בשיפור מראה העץ על ידי הסרת ענפים מתים ופינוי כל פסולת או עלים שנמצאים על הקרקע.

עם זאת, ישנם תהליכים ספציפיים שיש לבצע בעת גיזום עצים כדי לא להרוג אותם. הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לברר איזה סוג עץ יש לך ולאחר מכן בצע את השלבים בהתאם.

גיזום הוא תהליך של כריתת עצים ושיחים כדי להסיר ענפים מתים, חולים או פגומים. גיזום עוזר לעץ שלך לצמוח בריא וחזק יותר. זה גם משפר את מראה העץ שלך על ידי הסרת ענפים או זרדים מכוערים.

מאמר זה יספק לכם כמה טיפים וטריקים בסיסיים כיצד לגזום עץ בצורה נכונה.

5 סיבות למה צריך לגזום את העץ

גיזום הוא תרגול הכרחי עבור עצים, והוא גם נוהג נפוץ לבני אדם. גיזום מסייע בשמירה על בריאות העץ באמצעות הסרת ענפים מתים, חולים ופגומים. זה גם ממריץ צמיחה חדשה על ידי הגברת זרימת האור והאוויר בחופת העץ.

חשוב לדעת מתי לגזום וגם כמה לחתוך. גיזום רב מדי עלול להרוג את העץ, בעוד שגיזום קטן מדי לא יעזור לו לצמוח או לשרוד.

צמיחת העץ היא תוצאה של איזון בין הנטייה הטבעית לצמוח לבין הצורך בגיזום. הגיזום נעשה מסיבות שונות, שכולן מכוונות לייעול איזון זה.

סיבות לגיזום:

  • כדי לשמור על צורה או גודל של עץ
  • להסרת ענפים חולים או פגומים
  • להסרת ענפים מתים
  • להגברת חדירת אור השמש אל חופת העץ
  • לצמצם תחרות מעצים אחרים בסביבת שתיל